Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op filmmuziek.startpagina.nl

muziek van de film: Cruyff nr. 14

  • Albert

    Wie weet hoe het nummer heet (gecomponeerd door Tonny Eyk) wat je als achtergrondmuziek hoort bij de film van 'Cruyff nr. 14 uit 1972??

  • R. v.d. Straeten

    Las je bericht, tonny Eyk weet ik niet,maar luister maar eens naar Saint-Preux met titel Concerto pour une Voix, volgens mij is dat de muziek.

    Groetjes

    Rob

    Succes

  • Ab

    Hallo Rob,

    Heel leuk dat je reageert! 't Is absoluut een nummer wat er erg op lijkt, en ik denk ook wel dat zij het zal zingen, maar het is niet exact het nummer.

    In elk geval heb je me goed op weg geholpen!

    Ik dank je vriendelijk!

    Groeten

    Ab

  • R. v.d. Straeten

    Beste Ab,

    Zoek ook even naar de titel Concerto pour Elle van Saint-Preux, heb jaren geleden

    deze cd aangeschaft ook juist voor die filmmuziek no. 14

    HOOR HET WEL

    GROET

    ROB

  • Ab

    Hoi Rob,

    Wederom bedankt voor je reactie!

    Ik denk zeker dat Danielle Licari de zangeres kan zijn, het lijkt er enorm op en het is ook prachtige muziek!

    Maar het is nog net niet exact hetzelfde nummer wat je in de documentaire hoort.

    Heb jij misschien nog een idee welk nummer dit precies kan zijn??

    Ik hoor het wel,

    groeten,

    Ab

  • Ab

    Hoi Rob,

    Nou, ik ben er uit! Misschien ook leuk voor jou om te weten!

    Het nummer heet: “Chanson pour Milan” en is gecomponeerd door Tony Eyk.

    Groetjes Ab

    dit vond ik op internet:

    Als in 1972 de film ‘Nummer 14’ van Johan Cruijff wordt gemaakt, wordt Eyk benaderd om de filmmuziek te componeren. Twee nummers van Eyk worden de rode draad van de film: Chanson pour Milan en Nummer 14 (Number 14). De film is een doorslaand succes, en Eyk brengt beide nummers op één single uit. Bij het horen van Chanson pour Milan, de song van deze maand, denkt iedereen automatisch aan de legendarische Cruijff-film van bijna tien jaar geleden. In 1979 is de muziek van Tonny Eyk ook te horen in de jeugdfilm Martijn En De Magiër.

  • Plinius

    Bedankt voor deze info !