Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op filmmuziek.startpagina.nl

schindler's list

  • marieke

    Op de spundtrack van schindler's list staat niet het nummer wat ik zo graag wil horen. Het betreft het nummer wat gespeeld wordt door het orkest in het begin van de film, als schindler voor het eerst in beeld komt en een restaurant binnengaat.

    Weet iemand waar ik deze muziek kan vinden? Het is vreemd dat dit mooie nummer niet op de sounstrack te vinden is..

  • Stefancos

    Waarschijnlijk is did een zogenaamde “source cue”, reeds bestaande muzie, niet speciaal opgenomen voor de film.

    Het is mogelijk dat de producenten van de cd niet in het bezit waren van de rechten om deze muziek uit be brengen.

    Het is ook mogelijk dat deze muziek niet niet op de ced werd gezet omdat het enigsinds vloekt met de rest van de door John Williams gecomponeerde muziek (die met dit album een sober en ingetogen liusterervaring wilde creren, iets wat verstoort zou worden door het ontbrekended nummer)

    Ik hoop wel dat je de rest van de muziek goed vind, het behoort tot het best oout voor een film gecomponeerd.

    Stefancos.

  • Bas van Dam

    Ik denk dat je best wel gelijk zal kunnen hebben.

    Alleen vind ik het wel jammer dat de filmversies van “OYF'N Pripetshok” en “Yeroushalaim Chel Zahav” niet op de CD staan.

    Die heb ik liever dan de source cue. Persoonlijk dan.

    En de rest van de CD is zeker goed. Een van mijn favorieten!!

  • Arvid Fossen

    Deze muziek is te vinden op Cinema Serenada, een cd met muziek van Itzak Perlman en John WIlliams. Verschenen onder sony classical label.