wat is het lekkerst te maken in de oven? zie uitleg

ik ging van de week op visite bij mijn beste vriendin.
ze heeft heerlijke koekjes gebakken voor bij de koffie.
de volgende keer ben ik aan de beurt :)
wat is ook heerlijk voor in de oven te maken bij een bak koffie?
alles is welkom het mag ook uitgebreid zijn simpel maakt niks uit
ik ken geen inspiratie opdoen
bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zit toch in de zon op een terras?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kent je klassieken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel leuk zown herman :D

Andere antwoorden (13)

brownies
muffins

allerlei soorten koekjes
http://www.jannekes.nl/taart/indexkoek.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
apple crumble is ook erg lekker (i.p.v. zo'n grote appeltaart)

pepernoten (de tijd komt er weer aan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://keukenhelden.nl/trefwoord/gebak

Google op gebak recepten en je vind er meer dan je van je leven kan maken.

http://www.taartrecepten.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heerlijke appeltaart:

Pak appeltaartmix en volg de aanwijzingen.

Mijn geheim:

Een half pak spijs (dr. Oetker) met een half ei goed kneden. Daar doe je twee handjes gebroken pistachenootjes doorheen. Als je de bakvorm hebt bekleedt smeer je het amandelmengsel over de bodem.

Verder gebruik ik goudreinetten. Daar strooi ik kaneel over en doe er een handje cranberries ipv rozijnen door.

Zo krijg je een heerlijk frisse en tikkeltje notige appeltaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik lekker vind om in de oven te maken: (het is eigenlijk meer voor in de middag). Is zelfgemaakte broodjes pizza's. Snij gewoon een beetje een plat langwerpig afbakbroodje in twee helften. Doe er ketchup en/ of chilisaus of tomatensaus op. En dan wat dingen die je lekker vind erop: kaas, champions, salami en tomaat bijvoorbeeld in kleine stukjes. En bak het af in de oven. Dat is echt lekker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat ook erg lekker is zijn pasteitjes. Wij maken ze van bladerdeeg met daarin kipstukjes, doperwtjes, tougee en misschien nog wel wat. Recept kan je opzoeken, maar dat is lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apfelstrudel. Lekker simpel (en eventueel zelfs kant en klaar in het vriesvak van de supermarkt)

Bladerdeeg uitrollen of een paar plakjes aan elkaar plakken, gesnipperde appel, suiker, rozijnen en kaneel er op, daar overheen weer bladerdeeg (al dan niet met openingen) en bestrijken met wat eigeel en eventueel bestrooien met suiker. Ongeveer 30 minuten in een hete (200 graden) oven. Jammie !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg lekker is en makkelijk te maken is een tarte tatin, oftewel omgekeerde appeltaart. I.p.v. appels kun je ook peren gebruiken. Of van bladerdeeg bakjes maken, eerst vullen met een laagje custard (of lemon curd, in potten bij de supermarkt te koop), dan vers fruit erop, beetje poedersuiker en om het af te maken een dot slagroom (verse!). Dan baklava, om te smullen! Of kleine soesjes zelf maken, gevuld met een banaantje. Wat je ook gaat maken, succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat ik altijd in huis heb is een pak kruidcakemix van het merk Atlanta of Home made. Die hoef je alleen aan te maken met water en ongeveer 55 minuten te bakken. Deze cake kan je gewoon naturel bakken maar ik doe er echt van alles mee. Je kan ze ook in kleine cake vormpjes doen

Maak de mix aan en voeg een zakje studentenhaver of gemengde gedroogde fruitstukjes toe.

Maak de mix aan en voeg er stukjes verse appel of peer aan toe en mengen met een eetlepel kaneel.

Maak de mix aan en voeg stukjes gebroken chocolade toe. Ik doe het zelf met pure chocolade

Iets wat ik ook heel vaak met verjaardagen doe is dat ik de cake mix aanmaak en in een ronde springvorm bak.
Dan maak ik hem als volgt op:
Snij de taart in 2 lagen en smeer daar een flinke laag vanilleperzik kwark tussen
Leg vervolgens op de bovenzijde schijven gesneden perzik uit blik die goed uitgelekt zijn
Eventueel garneren met slagroom en stukjes chocolade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste geven zoetigheid als antwoord maar je kan ook heel lekker een ovenschotel maken in de oven of een quiche er zijn heerlijke gerechten van knorr voor in de oven of van maggi

Toegevoegd na 1 minuut:
had niet goed gelezen dat het voor bij de koffie was. sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruidkoek

Deze koek is bij mij nog nooit mislukt. Het is een makkelijk recept en snel gemaakt. Ik bak er altijd 2 tegelijk, want als ik ze beide niet nodig heb, laat de ander zich heel goed invriezen. De vulling is afhankelijk van wat ik in mijn lade heb liggen: blanke rozijnen, donkere rozijnen, gedroogde abrikozen of tutti frutti. Ook (stem)gemberbolletjes zouden moeten kunnen, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Voor 2 koeken:

700 gram zelfrijzend bakmeel
of
700 gram patentbloem met
5 t.l. bakpoeder
500 gram donkerbruine basterdsuiker
3 e.l. speculaas- of koekkruiden
1/4 t.l. zout
500 gram melk
100 gram roomboter
250 gram gedroogd fruit * of
2 flinke e.l. fijngesneden gemberbolletjes

2 bakvormen van 25 cm. lang.

Verwarm de oven voor op 170 °C graden. Beboter en bebloem de bakvormen. Wel de rozijnen. Zeef het zelfrijzend bakmeel of de patentbloem met bakpoeder boven een grote kom. Meng de basterdsuiker, kruiden en zout er door. Verwarm de melk en los hierin de (in klontjes gesneden) boter. Mix het melkmengsel door de droge ingrediënten tot een glad en kleverig beslag. Voeg het gedroogd fruit toe en meng dit goed door het beslag. Verdeel het beslag over de bakvormen en bak de koeken in circa 60 minuten gaar: een breinaald of satéstokje moet er droog uitkomen. Zijn de koeken nog iets nat en is de bovenkant mooi bruin, dek de koeken dan af met alufolie en laat de koeken nog iets langer in de oven garen.

* Grote stukken gedroogd fruit moeten in kleine blokjes worden gesneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scones. Heel simpel te maken. Eet het als ze nog warm zijn met aardbeienjam en slagroom. Heerlijk. Altijd raak.

Je kan ze weer even kort oppiepen in de oven voordat je bezoek komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartige bladerdeegjes zijn ook heerlijk en makkelijk te maken, en leuk als je een keer wat anders wilt dan zoet.

Hartige Maïs Bladerdeegjes

Ingrediënten:
Bladerdeeg
Maïs
Ui
Witte tofu
Kerrie
Tamari
Knoflook
Eventueel kruiden

Uien in redelijk kleine stukjes snijden en dan bakken, hoeven niet helemaal gaar te zijn want bakken in de oven verder, maar moeten wel al op 2/3 zitten ofzo. Witte tofu fijnprakken, kort laten meebakken met de uien, wat smaak aan geven, bijv kerrie en tamari. Mais uit blik door de ui en tofu heengooien. Dit spul op het midden van de bladerdeegjes leggen, ze dichtvouwen door de punten naar het midden te vouwen. (vantevoren het deeg wat laten ontdooien, zodat het niet zacht genoeg is om te vouwen). In de oven en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartige taart met prei en pesto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CAKE!

Ingrediënten:
150 gr zachte boter
150 gr suiker
1/2 zakje vanillesuiker
(of 1 el citroensap)
2 gr zout
3 eieren nr 4
150 gr bloem
(1 appel)

extra:
cakeblik van 1 liter
oven
(stukje aluminiumfolie)

Beboter het cakeblik en bestuif het met wat bloem. Verwarm de oven voor op 160°C (hetelucht 150°C).
Klop de boter met de suiker, de vanillesuiker en het zout met de mixer zacht en schuimig. Dan de eieren er 1 voor 1 door. Het volgende ei pas toevoegen wanneer het vorige ei goed is opgenomen. Mix totdat de suiker is opgelost. Zeef de bloem erover meng het (met stukjes appel) met een houten lepel door de botermassa. Doe het beslag in het cakeblik (tot ten hoogste 3/4 vullen) .
Laat de cake in 1-1,5 uur gaar en goudgeel worden. Dek de cake eventueel het eerste ½ uur af met een stukje aluminiumfolie. De cake is gaar wanneer een barbecuepen of breinaald die er in gestoken wordt er weer droog uitkomt.

De cake in het blik iets af laten koelen, daarna op een rooster leggen en af laten koelen.