Waarom mogen er producten verkocht worden, waar je vervolgens een bekeuring voor kunt krijgen of die in beslag worden genomen? (zie toelichting).

Ik zag bij "wegmisbruikers" dat iemand een bekeuring kreeg omdat hij neonverlichting onder zijn auto had gemonteerd. De verlichtingsset werd bovendien in beslag genomen. Er zijn meer voorbeelden van zaken die wel in de winkel liggen en te koop zijn, maar die volgens de wet niet gebruikt mogen worden (radar detectors, opvoersets). Waarom is het dan niet verboden dergelijke spullen te koop aan te bieden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Sommige producten mag je wel op prive terrein (luchtbuks bijvoorbeeld) of in het buiteland gebruiken.

Een aantal producten worden ook voor andere doeleinden gebruikt. Zoals neonverlichting mag je best in je kamer ophangen als jij daar vrolijk van wordt hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die spullen namelijk ook voor andere doeleinden gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij neon verlichting of radar detectors voor je auto om hem te pimpen mag jij die best op je auto plaatsten alleen je mag er niet de openbareweg mee op en zal je auto op een autoambulance vervoerd moeten worden. Dus verkopen mag maar op de openbare weg mag je het niet gebruiken, zie het als downloaden van piratebay, downloaden mag en is niet strafbaar maar als je upload ben je strafbaar. Je mag een koksmes kopen van 30cm voor in je keuken maar als je hem mee neem naar een voetbalwedstrijd tussen 't graafschap en psv dan mag het weer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bezit van de door jou bedoelde apparatuur is niet verboden, ook mag je ze gebruiken alleen niet op een voertuig dat zich op de weg bevind.

Als het persoon bij wegmisbruikers de neonverlichting niet had aangesloten (niet gebruiksklaar) was er niets aan de hand geweest.

Dergelijke apparatuur mag zelfs ingebouwd zijn als het maar niet gebruiksklaar is als men op de openbare weg rijdt, zodra je met een auto op een afgesloten terrein bent mag je ze gebruiken wat ook veel gedaan wordt bij autoshows etc.